Extensia piciorului: un exercitiu de intarire a cvadricepsului

Extensia piciorului este un exercitiu eficient si simplu in parti egale. Descoperiti pasii pentru a o face si incepeti sa va intariti partea inferioara a corpului.

Extensia piciorului este unul dintre cele mai eficiente exercitii pentru a antrena aceasta parte a corpului. In plus, se face usor si nu este necesar sa ai o tehnica grozava. Din toate aceste motive, este perfect pentru sportivii de toate nivelurile.

In continuare, va vom explica in detaliu care este pas cu pas pentru a efectua corect acest exercitiu. In plus, iti oferim o serie de avertismente pentru a nu face cele mai frecvente greseli. Amintiti-va ca un exercitiu executat prost nu este doar ineficient, ci poate provoca si rani.

Beneficiile extensiei picioarelor

Extensia piciorului este o munca facuta de majoritatea sportivilor. Acest lucru se datoreaza faptului ca este atat de benefic incat este intotdeauna practic, indiferent de sportul care se practica.

De aceea, daca mergi la sala poti vedea atat un culturist, cat si o persoana care isi doreste doar sa fie in forma practicand acest exercitiu. In linii mari, beneficiile acestui exercitiu sunt urmatoarele:

  • Nu afecteaza articulatiile: spre deosebire de alte exercitii de intarire a picioarelor, in acest caz genunchii nu sunt afectati atunci cand se executa repetitiile. Deoarece nicio alta articulatie nu este direct implicata, este un exercitiu foarte recomandat persoanelor care sufera de probleme de acest tip.
  • Contribuie la intarirea cvadricepsului: Acest exercitiu este unul dintre cele mai eficiente pentru cresterea dimensiunii cvadricepsului si intarirea acestuia.

Extensia piciorului: pasi pentru a o efectua

In ciuda faptului ca este un exercitiu destul de accesibil, merita sa cititi cu atentie detaliile implementarii acestuia. Acesta este singurul mod de a efectua exercitiul corect si de a evita ranile. Pasii pe care trebuie sa ii urmati sunt urmatorii:

  • Alege greutatea potrivita in functie de forma ta fizica si de scopul pe care vrei sa-l atingi. Cel mai bine este sa fii sfatuit de un profesionist pentru a alege cea mai buna optiune.
  • Asezati-va pe masina si puneti-va picioarele sub bara de jos. Acest lucru ar trebui sa fie in contact cu gleznele si cupoanele.
  • Aliniati-va picioarele astfel incat sa fie paralele, luand latimea soldurilor ca distanta.
  • Asezati-va spatele pe spatele masinii. Este important ca si gatul sa fie bine sustinut si ca capul sa fie drept si sa priveasca drept inainte.
  • Luati loc cu mainile astfel incat bratele sa fie bine sprijinite; Acest lucru va va ajuta sa obtineti stabilitate.
  • Odata ajuns in pozitia corecta, incepeti sa va indoiti picioarele pentru a efectua exercitiul. Cu grija si intr-un ritm mediu si constant, faceti seriile care corespund si odihniti-va cateva secunde intre fiecare.

Greseli pe care nu ar trebui sa le faci

Dupa cum ati vazut, extensia piciorului este un exercitiu care nu necesita multa tehnica. Deoarece se realizeaza usor, este obisnuit ca nu se acorda toata atentia necesara pozitiei sau miscarilor. Se intampla sa avem incredere in noi, iar in realitate facem o greseala care poate fi grava.

Asa cum am subliniat mai inainte, efectuarea incorect a unei activitati sportive nu numai ca te impiedica sa obtii rezultatele dorite, dar creste si probabilitatea de a suferi un anumit tip de accidentare.

Prin urmare, merita sa urmariti in detaliu pas cu pas pe care l-am explicat mai sus si sa luati in considerare cele mai frecvente erori, precum cele pe care le vom explica mai jos:

  • Curbati-va spatele: este important ca spatele sa ramana drept pe tot parcursul exercitiului. Daca odata cu trecerea repetitiilor postura ta se agraveaza, trebuie sa te opresti, sa iti repozitionezi corpul si sa continui. Este in regula sa opriti exercitiul pentru cateva secunde. In acest caz, masina de extensie a picioarelor are spatar, asa ca trebuie doar sa va sprijiniti de el.
  • Ridicati soldurile: uneori, fara sa ne dam seama, la ridicarea picioarelor ridicam si soldurile. Aceasta miscare poate fi foarte daunatoare. Pe langa faptul ca nu exersam picioarele, fortam o parte a corpului care va fi afectata.

In sfarsit, ultima greseala la care va recomandam sa va ocupati este aceea de a va indoi prea mult genunchii. Trebuie sa lasati masina sa va ghideze fara sa va fortati excesiv picioarele. Suportul situat la nivelul gleznelor si a tapilor va va oferi o indicatie despre unghiul la care picioarele ar trebui sa fie flectate. Nu trebuie sa te gandesti ca prin flexia lor mai mult vei efectua un exercitiu mai complet si mai eficient.

Dincolo de aceste observatii, nu va indoiti ca este o munca extrem de completa si convenabila. De obicei, este unul dintre preferatele tuturor cand vine vorba de exersarea picioarelor!