Moduri simple de ameliorare a stresului si anxietatii

Stresul si anxietatea sunt experiente obisnuite pentru majoritatea oamenilor. De fapt, 70% dintre adulti spun ca simt stres sau anxietate zilnic.

Iata cateva moduri simple de a ameliora stresul si anxietatea.

Miscare

Miscarea este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poti face pentru a combate stresul.

Ar putea parea contradictoriu, dar punerea stresului fizic asupra corpului dvs. prin exercitii fizice poate ameliora stresul mental.

Beneficiile sunt cele mai puternice atunci cand faceti miscare regulata. Persoanele care fac miscare in mod regulat sunt mai putin susceptibile de a experimenta anxietate decat cele care nu fac miscare.

Exista cateva motive in spatele acestui fapt:

Hormonii stresului: Exercitiile fizice scad hormonii de stres ai corpului - cum ar fi cortizolul - pe termen lung. De asemenea, ajuta la eliberarea endorfinelor, care sunt substante chimice care va imbunatatesc starea de spirit si actioneaza ca analgezice naturale.

Somn: Exercitiile fizice va pot si imbunatati calitatea somnului , care poate fi afectata negativ de stres si anxietate.

Incredere: atunci cand faceti exercitii fizice in mod regulat, este posibil sa va simtiti mai competenti si mai increzatori in corpul dvs., ceea ce, la randul sau, promoveaza bunastarea mentala.Incercati sa gasiti o rutina de exercitii sau o activitate care va place, cum ar fi mersul pe jos, dans, alpinism sau yoga. 

Activitatile – cum ar fi mersul pe jos sau jogging – care implica miscari repetitive ale unor grupuri musculare mari pot fi in mod special amelioratoare.

Luati in considerare suplimentele

Mai multe suplimente favorizeaza reducerea stresului si anxietatii. Iata o scurta prezentare generala a unora dintre cele mai frecvente:

Balsam de lamaie: balsamul de lamaie este un membru al familiei de menta care a fost studiat pentru efectele sale anti-anxietate.

Acizi grasi omega-3: un studiu a aratat ca studentii la medicina care au primit suplimente omega-3 au prezentat o reducere cu 0% a simptomelor de anxietate.

Ashwagandha: Ashwagandha este o planta folosita in medicina ayurvedica pentru tratarea stresului si anxietatii. Mai multe studii sugereaza ca este eficient.

Ceaiul verde: Ceaiul verde contine multi antioxidanti polifenoli care ofera beneficii pentru sanatate. Poate reduce stresul si anxietatea prin cresterea nivelului de serotonina.

Valeriana: radacina de valeriana este un ajutor popular pentru somn datorita efectului sau calmant. Contine acid valerenic, care modifica receptorii acidului gamma-aminobutiric GABA pentru a reduce anxietatea.

Kava kava: Kava kava este un membru psihoactiv al familiei de ardei. De mult folosit ca sedativ in Pacificul de Sud, este din ce in ce mai utilizat in Europa si SUA pentru a trata stresul usor si anxietatea. 

Aprinde o lumanare

Utilizarea uleiurilor esentiale sau arderea unei lumanari parfumate va poate ajuta sa va reduceti sentimentele de stres si anxietate.

Unele parfumuri sunt deosebit de linistitoare. Iata cateva dintre cele mai calmante parfumuri:

Lavanda
Trandafir
Vetiver
Bergamota
Musetel roman
Neroli
Tamaie
Lemn de santal
Ylang ylang
Portocaliu sau floare de portocal
Muscata 

Folosirea parfumurilor pentru a va trata starea de spirit se numeste aromoterapie. Mai multe studii arata ca aromoterapia poate reduce anxietatea si imbunatati somnul.

Reduceti aportul de cofeina

Cofeina este un stimulent gasit in cafea, ceai, ciocolata si bauturi energizante. Dozele mari pot creste anxietatea.

Oamenii au praguri diferite pentru cantitatea de cofeina pe care o pot tolera.

Daca observati ca cofeina va face sa fiti nervos sau anxios, luati in considerare reducerea.

Desi multe studii arata ca cafeaua poate fi sanatoasa cu masura, nu este pentru toata lumea. In general, cinci sau mai putine cani pe zi sunt considerate o cantitate moderata.