Rețete sănătoase pe care trebuie să le încerci vara aceasta

Sursă: Unsplash.com

Vara, anotimpul în care, deseori, îți este imposibil să stai în casă. Dar este și cel mai prielnic moment în care să te bucuri de o zi la piscină, plaje strălucitoare și un grătar în familie sau cu prietenii. Pentru că, bineînțeles, să petreci prea mult timp în bucătărie poate fi de-a dreptul sufocant, mai ales atunci când o anumită rețetă presupune folosirea îndelungată a cuptorului.

Este important ca vara să mănânci alimente cât mai ușoare, care nu-ți vor pica greu. Pentru că, astfel, corpul tău va fi nevoit să depună mai puțină energie pentru a realiza digestia. Nu uita să bei multă apă și, zilnic, să consumi fructe și legume, deoarece conțin minerale care, de-a lungul zilei, se pierd prin transpirație. Asigură-ți un aport optim al acestora!

Descoperă câteva rețete sănătoase, rapide, pe care trebuie să le încerci vara aceasta.

1.Supă cremă de legume

Legumele sunt deosebit de bogate în antioxidanți și compuși fitochimici care promovează și susțin sănătatea organismului. Rețeta pentru cea mai buna supa crema de legume este foarte ușor de preparat și nu necesită deosebit de multe ingrediente. Poți folosi orice legume vrei: de la broccoli, spanac, roșie, până la dovlecei și vinete sau chiar combinații ale acestora. Rezultatul va fi delicios, hrănitor și bogat în vitamine și săruri minerale.

2.Pizza cu pui și legume

Pizza este un fel de mâncare foarte sănătos, deoarece acoperă gama de macronutrienți esențiali organismului: proteine, carbohidrați și grăsimi. Aceștia trei sunt vitali pentru buna funcționare a corpului uman. Mai mult decât atât, totaă lumea iubește pizza. Poți învăța să faci blat pizza pufos pentru ca aceasta să aibă o consistență și mai plăcută. De altfel, pizza făcută în casă este mult mai sănătoasă, pentru că știi ce ingrediente ai folosit atunci când ai preparat-o!

3.Salată de ouă cu busuioc și mazăre

O rețetă hrănitoare, sănătoasă, pentru care ai nevoie de 150 g de cartofi, 150 g fasole, 150 g mazăre, 3 ouă și două bucăți de salată romană. Cartofii se fierb într-o cratiță pentru 5 minute, apoi se adaugă fasolea pentru alte 5 minute și, ulterior, mazărea pentru 2 minute. Ouăle se taie în două și se pun deasupra. Pentru dressing se folosește busuioc, oțet, ulei de măsline și un cățel de usturoi. Se adaugă peste ouă, fasole și mazăre și se amestecă. Rezultatul este delicios!

4.Paste cu broccoli și dressing de nuci

Pastele sunt foarte bogate în carbohidrați, care asigură aportul energetic al organismului. Nucile sunt bogate în grăsimi sănătoase, esențiale pentru organism. Cu siguranță știi cum se fac pastele. Doar le fierbi. Pentru dressing-ul de nuci ai nevoie de nuci caju zdrobite, pe care le amesteci cu puțin usturoi și ulei de măsline, până se obține consistența unui soc. Legumele se rumenesc în tigaie și se adaugă, odată cu dressing-ul, peste pastele fierte. Hrănitor și sățios!

Este important ca vara să-ți asiguri, întotdeauna, aportul constant de săruri minerale și vitamine. Prin transpirație, corpul își pierde aceste microelemente care îi asigură buna funcționare. Asigură-te că te hidratezi întotdeauna și că eviți mâncărurile grele și mesele foarte bogate!