Sfaturi pentru a oferi masaje de relaxare

Descopera, mai jos, trucuri pentru a oferi masaje de relaxare de calitate care te invita sa te odihnesti si sa eliberezi tensiunea.

Masajele de relaxare sunt acel „rasfat” sau „cadou” pe care ni-l facem din cand in cand, cand ne simtim obositi, raniti, incordati, cu diverse neplaceri… Sau pur si simplu coplesiti si cu o senzatie de greutate care nu dispare nici macar. daca luam o pauza.saptamana sa ne relaxam.

Cu toate acestea, nu ar trebui sa asteptam sa ne simtim coplesiti pentru a ne bucura de ele. De fapt, a o face mai des ne-ar putea aduce chiar si mai multe beneficii pentru sanatate, pe langa acea usurare placuta la care tanjeam atat de mult initial.

In general, sunt recomandate sportivilor, deoarece ei sunt cei care ar putea acumula cea mai mare tensiune dupa fiecare sedinta. Oricine se poate bucura insa de beneficiile masajelor de relaxare oricand doreste. Aceasta inseamna ca masajele pot fi adaptate persoanei, in functie de nevoile si conditiile acesteia.

Esti interesat sa stii care sunt cele mai bune sfaturi pentru a oferi masaje de relaxare? In acest caz, nu incetati sa cititi tot ce va vom spune despre el mai jos.

In termeni generali, putem spune ca acordarea de masaje de relaxare consta atat in ​​mangaierea pielii, cat si in exercitarea unor presiuni asupra unor puncte ale corpului pentru a ameliora tensiunea acumulata.

Dupa cum explica o investigatie efectuata in 2020, prin simtul tactil , se urmareste sa ofere senzatii placute celor care primesc masajul. Exista diverse tehnici pentru aceasta. Cu toate acestea, cel mai popular continua sa fie „masajul suedez”, care implica utilizarea exclusiva a mainilor.

Prin atingerea corecta a pielii, pot fi stimulate zonele mai profunde ale corpului. Asadar, masajele de relaxare reprezinta o optiune excelenta pentru combaterea diverselor disconforturi fizice si chiar psihosomatice (ceea ce numim „tensiune emotionala” sau „stres acumulat”).

Masajele de relaxare ofera usurare (fizica si psihologica), maximizand senzatia de bine. Se spune ca in general ajuta la imbunatatirea circulatiei sangelui si a sanatatii pielii, precum si la combaterea retentiei de lichide si a inflamatiilor usoare.

Dincolo de aceasta, acordarea unui masaj de relaxare consta in efectuarea unui intreg ritual pentru a oferi usurare si bunastare altei persoane intr-un mod integral. In acest sens, fiecare detaliu se aduna. Din camera, tipul de ulei esential pe care urmeaza sa-l folosesti pentru a-l aplica pe piele, modul de a manipula pielea, tonul vocii cu care ai grija de persoana, chiar si felul in care o asculti.

A vorbi in prealabil cu persoana respectiva va ajuta la generarea unei atmosfere de calm si incredere care, incetul cu incetul, va ajuta la deconectare si va ceda relaxarii pe care atingerea o ofera in acel moment si spatiu specific.

Intrebati persoana cum se simte si cum ar dori sa se simta mai tarziu, unde simte mai mult sau mai putin disconfort, unde ar dori sa primeasca mai multa atentie (fie pentru ca doreste sa elibereze tensiunea acumulata acolo, fie pentru ca acel punct il ajuta sa se relaxeze si te simti mai bine), printre alte detalii, face parte dintr-un ritual bun de a oferi masaje de relaxare.

Este important ca in timpul conversatiei persoana sa exprime daca sufera de vreo problema in orice parte a corpului, cum ar fi o ranire. Acest lucru va ajuta la prevenirea manevrarii incorect a zonei si agravarea disconfortului dumneavoastra. In plus, daca faci acest lucru, este convenabil sa incurajezi persoana sa mearga la un specialist pentru a atenua acea problema sau disconfort.

Tehnica asigura relaxarea musculara si reduce stresul, pe langa imbunatatirea circulatiei sangelui.

Iluminarea spatiului in care se va efectua masajul este esentiala pentru a genera o atmosfera placuta. O lumina slaba (nu complet slaba) va fi cea mai indicata. Va invita la relaxare, calm si liniste de care persoana are atat de multa nevoie.

Desigur, camera nu trebuie doar sa aiba o lumina slaba, ci sa fie si confortabila, cu temperatura potrivita. Niciodata prea cald sau prea rece si de preferinta bine ventilat, astfel incat persoana sa nu simta un „mediu incarcat”.

La fel, acustica spatiului va fi cheia. Ar trebui sa fie un loc in care sunetele externe nu patrund usor sau cu forta. In aceasta linie, puteti alege muzica instrumentala si o puteti reda la un volum scazut (cum ar fi zgomotul alb sau roz).

De asemenea, puteti parfuma usor spatiul cu un parfum usor. Pentru a face acest lucru, nu ezita sa apelezi la uleiuri esentiale sau la colonii pentru copii. Desigur, parfumurile personale sau altele dintre cele deja mentionate nu sunt recomandate in cantitati mari; deoarece supraincarceaza mediul inconjurator.

Laptele hidratante si lotiunile usoare sunt ideale pentru masajele relaxante deoarece inmoaie frecarea cu pielea. In ceea ce priveste uleiurile esentiale, potrivit unui studiu realizat de mai multi cercetatori din Statele Unite, acestea au mai multe avantaje: se absorb putin cate putin, reduc inflamatiile si reactiveaza circulatia.

Este indicat sa luati cateva picaturi de produs si sa le distribuiti pe palmele mainilor inainte de a incepe sa il distribuiti in zona in care veti lucra. Musetelul, eucaliptul, rozmarinul, orhideea, lemnul de santal, menta, lamaia, trandafirul, lavanda si bergamota sunt considerate cele mai bune pentru acest proces. Toate au arome foarte placute.

Sfaturi pentru a oferi masaje de relaxare

Retineti ca daca durerea este cauzata in timpul masajului, ceva nu este in regula. Va provoca tensiune in persoana si efectul de relaxare se va pierde. Pentru a evita aceasta situatie, cel mai bine este sa tineti cont de urmatoarele aspecte:

  • Cand vine vorba de un masaj de relaxare, presiunea si miscarile nu trebuie sa fie prea intense. Ele trebuie sa fie intotdeauna moi si sa exercite o presiune controlata asupra anumitor puncte.
  • Miscarile lente si constante sunt cheia. In schimb, o schimbare drastica a ritmului creeaza un efect „wow” care provoaca tensiune in muschi si perturba relaxarea.
  • Mainile nu trebuie separate de corpul persoanei in timpul masajului pentru perioade lungi de timp, deoarece continuitatea atingerii face parte din ceea ce favorizeaza usurarea.
  • Persoana care face masajul trebuie sa fie si relaxata, cu o buna dispozitie, intr-o stare de calm si fara ganduri negative.

In general, masajul de relaxare prin excelenta foloseste 4-5 tipuri de manipulare corporala (care pot fi numite atat tehnici, cat si miscari sau manevre). Indicati in ce consta fiecare dintre ele si cum sunt realizate:

  • Golirea: consta intr-o serie de miscari de la centru spre extreme, de jos in sus. Repetati timp de trei minute pe spate.
  • Oscilatiile: sunt miscari dinspre centru spre exterior si au un efect relaxant. Ar trebui repetate intre doua si trei minute pe spate.
  • Toboganele: merg si din centru spre exterior, dar poarta mai multa presiune si sunt sincronizate cu respiratia.
  • Degetele mari: sunt decisive si in cadrul unui masaj de relaxare. Primul lucru este sa puneti presiune cu ele in centrul coloanei. Ulterior scade pe masura ce masajul se termina. Si nici nu trebuie sa depaseasca trei minute.

Invata pas cu pas procesul de a oferi masaje relaxante

  • Masajul se face cu toata mana pentru a evita oboseala. Si, fara a folosi doar degetele, puneti uleiul intre maini, frecati-le si aplicati-l pe piele.
  • Degetul mare si palma avanseaza in zona de lucru. Aproape nu trebuie aplicata presiune, doar trageti mana. La fel, procesul incepe in partea inferioara a spatelui si apoi urca putin cate putin.
  • Pe de alta parte, masajele circulare pe scalp ofera o senzatie imediata de relaxare. Mutarea lor de la ceafa pana la frunte si intoarcerea in lateral este ideala.
  • Faceti miscari circulare pe palma, sau luati ferm piciorul; asezand degetul mare pe talpa. Daca doriti, puteti extinde acest proces pana la cinci minute; mentinerea succesiunii si a ritmului initial.

In fine, tine cont ca pentru a oferi masaje de relaxare trebuie sa ai grija atat de propria ta postura cat si de cea a celui care le primeste. Nu este necesar sa fie mereu intinsa, dar daca este, trebuie sa se afle pe o piesa de mobilier la o inaltime potrivita atat pentru ea, cat si pentru persoana care efectueaza masajul.

Asociatia Spaniola a Kinetoterapeutilor subliniaza ca exista cei care considera ca cea mai buna pozitie pentru persoana care primeste masajul este aceea de a fi asezat deoarece faciliteaza manevra celui care executa procesul. In acest caz, este important sa alegi un scaun bun, fara spatar.

Retineti ca masajul trebuie sa se incheie treptat, cu miscari ceva mai rapide si mai superficiale in jurul fiecarei zone.

Masajele de relaxare pot fi daunatoare atunci cand nu se ingrijeste presiunea care se exercita, miscarile sau chiar starea de sanatate a persoanei. Neintentionat, atunci cand incerci sa relaxezi o zona (si insisti asupra ei cand observi duritate, de exemplu), poti ajunge sa o ranesti. Prin urmare, trebuie sa procedati intotdeauna cu delicatete si sa pastrati prudenta.

Retineti ca sfaturile oferite aici sunt orientative. Daca nu stii sa faci un masaj bun si persoana exprima ca are dureri in anumite zone, cel mai bine este sa mergi la un kinetoterapeut sau specialist pentru a primi cel mai potrivit tratament.