Cel mai bun program fitness in functie de corpul pe care il ai

Ti-ai epuizat corpul cu mai multe antrenamente si diete pentru a obtine rezultatele pe care le doresti? Poate ca esti obosit, nu reusesti sa gasesti timp pentru antrenament sau poate ca job-ul tau te impiedica si te streseaza? Problema poate fi ca consumi prea multa energie inutila facand exercitii de care corupul tau nu are nevoie pentru a obtine rezultatele pe care le doresti. Dupa ce intelegi tipul de corp, vei incepe sa intelegi de ce putin inseamna mult, si iti vei maximiza timpul de antrenament. 

Cele 3 tipuri diferite de corp: 

  • ectomorf
  • endomorf
  • mezomorf

Daca nu stiai de aceste tipuri, probabil ca ti-ai antrenat corpul intr-un mod care nu se potriveste tipului tau de corp si, prin urmare, esti letargic, nu poti castiga masa musculara si nu poti pierde in greutate. Este probabil sa-ti lucrezi excesiv corpul in loc sa-i permiti sa faca ce ar trebui. Deci, in timp ce cele trei tipuri de corpuri sunt un bun ghid pentru identificarea tipului de antrenament de care ai nevoie, retine ca exista si variabile. In unele cazuri, poate fi necesar sa-ti antrenezi corpul diferit pentru partea superioara decat partea inferioara. Adica sa faci un antrenament combinat.

Plan fitness pentru corp endomorf. Daca ai corpul endomorf, ai grija! Corpul tau stocheaza probabil mai multa grasime decat celelalte doua tipuri de corp. Trucul este sa indepartezi grasimea. Cu alte cuvinte, sa faci regulat cardio, aproape zilnic, si sa faci exercitii de antrenament pentru greutate, care ard grasimi. Exercitii, precum repetari multe cu greutati usoare ca sa iti accelereze metabolismul, mai ales daca esti femeie. Pentru antrenamentul cu greutate, concentreaza-te asupra grupurilor musculare mai mari, cum ar fi coapse, fese si spate. Cu cat grupa musculara este mai mare, cu atat vei arde mai multe calorii.

Plan fitness pentru corp ectomorf. Ce se intampla daca esti inalt, slab si ai o masa musculara mica? Ei bine, asta te-ar face un ectomorf. Probabil ai un metabolism rapid, multa energie si mananci orice, ceea ce in multe feluri este o binecuvantare, dar de fapt este un blestem. Daca cresterea in masa este obiectivul tau, va trebui sa lucrezi la fel de greu o persoana al carei metabolism este lent si doreste sa slabeasca. Care este solutia pentru un ectomorf? Mai putin cardio, mai multa greutate si mai multa mancare! Nutritia este extrem de importanta pentru ectomorful slab. Trebuie sa mananci in termen de o ora de la antrenament cu o masa formata din carbohidrati complecsi, precum orezul brun, proteine – cum ar fi puiul sau pestele – si legume cu frunze verzi, de preferinta kale sau spanac, care sunt pline de potasiu. Corpul tau are nevoie de potasiu, in special dupa un antrenament, pentru a reincarca electrolitii. Deoarece ectomorful are un metabolism rapid, va trebui sa ridici greutati mari, sa faci repetari putine si sa faci pauze mai lungi de odihna, aproximativ trei-cinci minute. Daca faceti xercitiile corect, lent si controlat, corpul tau. incepe sa se incalzeasca datorita energiei utilizate pe parcursul exercitiilor. Iar cand corpul tau are nevoie de energie, incepe sa caute resurse stocate, cum ar fi muschiul. Nu vrem asta. Prin urmare, trei-cinci serii sunt cheia.

Plan fitness pentru corp mezomorf. Este fizicul pe care il doreste toata lumea. Un corp bine echilibrat, simetric, mezomorful nu trebuie sa munceasca din greu pentru a dezvolta muschiul. Mezomorful nu este insa lipsit de provocarile sale. Deoarece acest tip de corp castiga rapid in greutate, este predispus sa devina balonat atunci cand consuma prea multi carbohidrati. Mezomorful trebuie sa consume proteine si legume pentru a-si mentine fizicul muscular. Atata timp cat mezomorful are nevoie de greutati doar de cateva ori pe saptamana, isi urmareste dieta si se intinde pentru a-si mari muschii voluminosi, nu trebuie sa se chinuie cu mult cardio. Super-seriile sunt prietenul mezomorfului. Deoarece mezomorful este capabil sa retina masa musculara, nu trebuie decat sa-i cizeleze fizicul pentru a expune muschiul. De exemplu, antrenamentele rapide cu 15 repetari pentru fiecare parte a corpului, fara a se odihni intre ele, vor accentua forma mezomorfului.

Sfaturi esentiale pentru dieta. Nutritia este o componenta cheie pentru ca corpul sa functioneze ca o masina bine unsa. In cele ce urmeaza, veti vedea ca cele trei tipuri de corp au propria lor formula, formata din exercitii fizice si alimente adecvate pentru a maximiza rezultatele. Dieta ta nu trebuie sa contina zahar. Zaharul se transforma in grasime si incetineste procesul de ardere a grasimilor. Deci, stati departe de carbohidratii simpli, precum bomboanele si carbohidratii ,,rai”, cum ar fi orez alb, paste albe, faina alba si paine alba. Chiar si unele fructe sunt mai bune pentru tine decat altele. De exemplu, perele si merele contin mai putin zahar decat papaya si ananasul. In schimb, mancati carbohidrati ,,buni”, cum ar fi cerealele integrale fibroase, legumele si fasolea care se digera incet in fluxul sanguin. Cu cat digestia acestor carbohidrati ,,buni” este mai lenta, cu atat iti va fi mai putin foame pe parcursul zilei.

In concluzie. Dupa ce stii ce ai nevoie pentru a obtine rezultate, poti incepe sa duci aspectul corpului tau la nivelul urmator. Nu mai exista restrictii de timp din cauza unui program aglomerat si a lipsei de energie, deoarece acum ai instrumentele adecvate pentru a-ti transforma corpul si pentru a economisi timp. Nu este necesar sa stai doua ore pentru un antrenament. Pur si simplu identifica-ti tipul de corp si fa un plan de nutritie si exercitii care sa reflecte un endomorf, un ectomorf, un mezomorf sau orice combinatie dintre cele trei.