Esti la dieta? Iata ce alimente sa eviti!

Esti la dieta? Atunci trebuie sa stii ce alimente sunt recomandate in cadrul unei diete si ce alimente pot fi periculoase. Printre alimentele periculoase, care aparent sunt utile unei cure de slabire, se afla: uleiul de masline, iaurturile cu 0% grasimi si sucul de fructe. Desi pare inofensiv, un pahar de suc de fructe va aduce un aport de 150 de calorii si asta fara macar sa-i aduci corpului tau vreun aport de fibre.

Un mare secret al curelor de slabire sunt fibrele alimentare care creeaza o bariera impotriva absorbtiei de zahar. Printre alimentele bogate in fibre se numara: cerealele integrale, varza, sfecla, morcovii, varza de Bruxelles, conopida, coaja de mar, taratele de ovaz, faina de ovaz, fasolea, mazarea, tarate de orz, citricele si capsuni.

Cei mai multi experti in nutritie spun ca o persoana are nevoie de cel putin 25 de grame de fibre pe zi, ca parte a unei diete echilibrate.

Sucurile nu sunt indicate intr-o dieta din cauza cantitatii mare de fructoza pe care o contin. Desi fructoza este un combustibil foarte bun pentru organism, in exces, aceasta nu mai este complet metabolizata, o parte fiind transformata in grasime.

Tot in categoria alimentelor periculoase intra si uleiul de masline, o singura lingurita continand 50 de calorii, dar poate fi redus cu 90 % prin inlocuirea cu ulei de masline in varianta spray.

Mierea este un alt produs periculos pentru dieta, avand un nivel foarte ridicat de zahar, iar iaurturile cu 0% grasimi contin cateodata mai multe calorii decat variantele cu nivel normal de grasime. Zaharul este adaugat pentru a compensa aroma care se pierde cand grasimea este redusa. De asemenea, biscuitii dietetici nu sunt indicati.

Atunci cand tii o dieta trebuie sa fii atenta sa nu consumi alcool, un pahar de vin continand pana la 225 de calorii.

Painea neagra nu este mereu bogata in fibre, multe companii folosind coloranti pentru a face painea sa arate mai sanatoasa. Cea mai buna optiune este inlocuirea ei cu paine integrala sau sa-ti prepari chiar tu painea acasa.

Produsele cu zero la suta grasime contin de multe ori foarte mult zahar pentru compensarea aromei lipsa. Se recomanda consumarea versiunilor originale, daca valorile nutritionale arata ca au un numar mai redus de calorii.

Fructele si nucile uscate sunt o buna sursa de fibre, insa trebuie sa fim foarte atenti cum le consumam, deoarece de cele mai multe ori fructele uscate sunt imbracate in zahar, iar nucile in sare.

Granola contine de obicei o combinatie de graunte integrale, nuci si seminte, dar o mica portiune a cerealei contine un nivel ridicat de grasime si zahar. Optiuni mai potrivite pentru dieta sunt musli fara zahar sau fulgii simpli de cereale.