Cum sa te mentii la greutatea dorita dupa o dieta?

Te-ai angajat intr-o dieta pentru a slabi si gata, ti-ai atins obiectivul, bravo! Cu toate acestea, nu renunta la obiceiurile tale bune si nu risca sa pierzi toate eforturile tale recente. Deci, cum va puteti stabiliza greutatea dupa dieta? Aceasta este o intrebare reala pentru multi dintre noi. Cheef te lumineaza asupra obiceiurilor de mentinut pentru a-ti ingriji corpul si astfel a-ti stabiliza greutatea.

De ce ne ingrasam dupa dieta? Cum sa nu ai efectul yo-yo?

O dieta prea restrictiva este unul dintre cele mai frecvente motive pentru cresterea in greutate dupa dieta. Acest lucru se explica prin efectul yo-yo . Intr-adevar, daca urmezi o dieta prea restrictiva si limiteaza drastic aportul de grasimi sau zaharuri a organismului tau, acesta este nevoit sa-si foloseasca rezervele. Acestea fiind spuse, slabesti rapid. Cu toate acestea, odata ce va opriti dieta si reveniti la o asa-zisa dieta „normala”, corpul dumneavoastra stocheaza direct grasimile si zaharurile in loc sa le elimine in asteptarea unor privatiuni viitoare la care il veti supune din nou. Drept urmare, iti recapai kilogramele pe care abia le-ai pierdut cu viteza mare.De aceea trebuie sa tii o alimentatie sanatoasa pentru bunastarea organismului.

Gestionarea slaba a apetitului in timpul anumitor diete, restrictiile sunt de asa natura incat organismul produce mult mai multa grelina (hormonul foamei) decat de obicei. Aceasta inseamna ca chiar si odata cu terminarea dietei, senzatia de foame se declanseaza mai repede si mai des decat de obicei. Si ce facem cand ne este foame? Mancam si recastigam imediat kilogramele pierdute.

Dupa cum ar spune Jean Michel Cohen, „ a manca bine se poate invata!” . A avea o alimentatie buna echilibrata nu este innascut. Acesta este motivul pentru care multi oameni ajung sa se ingraseze dupa dieta, mai ales cand nu sunt obisnuiti sa gateasca mult.

Cum sa eviti sa te ingrasi? Cum sa va mentineti si sa va mentineti greutatea stabila?

Pentru a incepe bine cu stabilizarea greutatii post-dieta, trebuie in primul rand sa nu cadeti in erorile pe care le-am mentionat mai sus. Dar acum trebuie sa-ti gestionezi si greutatea. Pentru aceasta, este necesar sa:

Alegeti-va dieta cu intelepciune

Pentru a evita caderea intr-o dieta excesiv de restrictiva care ar duce la cresterea in greutate in viitor, trebuie sa optezi pentru cea mai buna dieta pentru tine. Aceasta nu este neaparat o sarcina usoara! Fa-ti o programare la un nutritionist dietetician, care te va putea indruma si nu vei pierde timpul testand numeroase diete inainte de a-l gasi pe cel potrivit. Cu toate acestea, daca doriti mai multe informatii, nu ezitati sa consultati articolul „Cum sa va echilibrati dieta pentru a pierde in greutate”.

Asculta-ti corpul

Daca in timpul dietei ti-ai reprimat sentimentele de a slabi cu orice pret, corpul tau nu te va da inapoi, nici pe departe. Daca iti este in mod constant foame in timpul dietei, inseamna pur si simplu ca nu este potrivit. Prin urmare, va trebui sa va mariti cantitatile, aportul caloric sau acompaniamentele de legume in acord cu nutritionistul dumneavoastra. O dieta care functioneaza este o dieta care trebuie sa fie bine experimentata de corpul tau . Daca aceasta este o tortura zilnica pentru tine, schimba-l, rezultatele pe termen lung vor fi doar mai bune.

Pregateste-te pentru dupa

Inveti sa mananci bine. Pentru a putea stabiliza cu succes post-dieta, trebuie sa anticipati sfarsitul dietei. Pentru aceasta, nimic nu se aseamana sa fii insotit de un profesionist care iti va putea oferi sfaturi adaptate profilului tau.

Nu sari peste mese

Nu va ganditi sa sariti peste mese pentru a va usura constiinta daca v-ati rasfatat in timpul zilei. A te priva de o masa nu are niciun beneficiu pentru organism decat daca este facuta ca parte a unui post. Daca sunteti in faza de stabilizare, stabiliti 3 pana la 4 mese pe zi. Un mic dejun, pranz, gustare (optional) si o cina echilibrata.

Stabiliti o dieta variata si sanatoasa

Mesele tale trebuie sa fie echilibrate, dar mai presus de toate variate ! Acum ca ai terminat cu dieta, poti reintroduce alimente care te fac fericit. Adauga-le la noi retete, exploreaza noi orizonturi. Daca va lipseste inspiratia, rasfoiti canalele blogului sau aruncati o privire la celelalte articole ale noastre. Impartasim idei superbe de mese, ca in articolul „Slabeste distrandu-te”.

Adopta portii adecvate

Cu ajutorul dieteticianului tau, invata sa mananci proteine, amidon si fibre in portii adecvate. Proteinele si alimentele cu amidon ar trebui sa reprezinte fiecare 25% din farfurie si fibrele aproximativ 50% din farfurie.

Organizati-va zilnic

A avea o dieta echilibrata la fiecare masa necesita o anumita organizare. Trebuie sa va planificati ideile de masa in avans, sa faceti cumparaturile in consecinta si sa va faceti timp pentru a gati. Nu va faceti griji, este cu totul posibil sa se incadreze acest lucru intr-o viata de zi cu zi aglomerata. Este nevoie doar de putina organizare , motivatie si obicei. Faceti programe, creati note pentru a va nota ideile de masa. Vei vedea, ne obisnuim repede si ne schimba viata!

A juca jocuri sportive

Practicarea unei activitati fizice regulate este cea mai buna modalitate de a-ti mentine corpul in forma. Si nu trebuie sa fii un mare atlet pentru asta. O plimbare la sfarsitul zilei sau o plimbare cu bicicleta in weekend va va face bine. Cu toate acestea, cel mai complet sport este, fara indoiala, inotul. Pentru mai putin efort, inotul iti permite sa arzi calorii eficient in timp ce ai grija de articulatii. Mentiune speciala pentru persoanele care au dureri de spate, inotul ajuta la ameliorarea acestora.

Nu fi prea exigent cu tine

Daca ai slabit in timpul dieta, felicitari! Totusi, iti este frica sa le iei inapoi si nu-ti mai permiti nicio abatere. Fii mai zen cu tine insuti. Daca te restrangi prea mult, risti sa mergi inapoi. Rasfatati-va cu o masa delicioasa o data pe saptamana. In timpul acestui cheat meal, da-ti drumul, va fi ca o recompensa in fiecare saptamana!

Secretele Cheef pentru stabilizarea greutatii dupa o dieta:

Dieteticianul nostru Fabienne va ofera sfaturile sale pentru a va stabiliza greutatea dupa o dieta:

Deveniti constienti de pierderea in greutate

Ai slabit, te poti felicita pentru asta. Incepe prin a fi mandru de tine . Daca ti-ai atins greutatea dorita, nu trebuie sa depasesti extinderea dietei.

Intrarea intr-un sistem

Daca ai reusit in alimentatia ta, este pentru ca ai adoptat obiceiuri alimentare bune . De acum incolo, este vorba de a-i pastra in viata de zi cu zi pentru a incepe mai bine faza de stabilizare.

A face fata ispitelor

Evident ca vei fi tentat sa faci abateri. Nu va inselati, abaterile nu sunt interzise intr-o faza de stabilizare. Totul tine de un echilibru bun, este de a ramane rezonabil si de a nu ceda nici cea mai mica dorinta de zahar sau grasime.

Adaptati cantitatile

In general, atunci cand o dieta duce la pierderea in greutate, stomacul s-a redus in dimensiune. Drept urmare, aveti nevoie de mai putina mancare pentru a va potoli foamea. Nu face greseala de a reveni la a manca aceleasi cantitati ca inainte si asculta-ti foamea pentru a mentine o greutate stabila.

Mentiune speciala pentru consumul dumneavoastra de alcool

Alcoolul este inamicul tau numarul unu . Cand bei un pahar de vin, de exemplu, nu ai impresia ca faci vreo diferenta si totusi alcoolul este atat de bogat in zahar incat chiar te face sa te ingrasi. Nu cadea in aceasta capcana si pastreaza paharele de alcool pentru ocazii speciale. Pentru a reusi in faza de stabilizare, organizarea si motivatia sunt esentiale.