Proprietatile migdalelor: beneficii pentru sanatate

Consumul de migdale are multe beneficii pentru organism. Cum sa adaugati acest superaliment in meniul dvs. zilnic si de ce este bun pentru tineri si batrani.

Fructele uscate sunt adevarate superalimente pe care le poti pune in favoarea sanatatii tale in fiecare zi. Fiecare are beneficii diferite si ajuta organismul la diferite niveluri. Aflati mai multe despre proprietatile migdalelor si profitati de potentialul acestor seminte puternice.

Proprietatile migdalelor

Fiecare migdala este o adevarata pompa nutritiva. Enumeram unele dintre cele mai remarcabile proprietati ale sale:

Contin grasimi sanatoase: 54% din migdale sunt formate din grasimi „bune” pentru organismul nostru, cum ar fi grasimile monoinsaturate (prezente in uleiul de masline) si grasimile polinesaturate. Doar o parte foarte mica corespunde grasimilor saturate sau „rele” (sub 10%).

Ele furnizeaza proteine: daca ati cauta un aliment perfect care sa va completeze activitatea fizica, migdalul este unul dintre ele. Pentru fiecare 100 de grame de migdale veti gasi aproximativ 20 de grame de proteine. Ele sunt o sursa cheie pentru a oferi organismului nostru aminoacizii esentiali de care are nevoie.

Ele furnizeaza energie: migdalele ofera energie organismului fara a avea un nivel ridicat de glucoza. Aceasta inseamna ca acestea sunt o sursa foarte buna de energie atat pentru persoanele cu diabet, cat si pentru cei fara. Tot pentru copii.

Bogat in calciu si alte minerale benefice: o portie de 30 de grame de migdale va acoperi dublu aceeasi greutate a laptelui, atingand 9% din nevoia zilnica de calciu. De asemenea, furnizeaza alte minerale precum magneziu, fosfor, mangan, zinc si fier.

Contin vitamina E: principala caracteristica a vitaminei E este proprietatea sa antioxidanta. De asemenea, este foarte benefic sa tratezi alergiile, deoarece este antiinflamator.

Contine vitamina B2: aceasta vitamina este foarte importanta pentru organismul nostru, deoarece favorizeaza foarte mult vederea, buna functionare a mucoasei si aspectul pielii.

Beneficiile consumului de migdale

Daca te-ai intreba pentru ce sunt bune migdalele , cu proprietatile pe care le enumeram, cu siguranta, vei intelege de ce nutritionistii spun ca este un super aliment. Mai exact, avantajele consumului de migdale sunt:

1. Este o sursa de energie pentru sportivi.

Fiind o sursa buna de proteine, migdalele functioneaza ca toner muscular si restaurator, in special pentru sportivi, copii si adolescenti. De aceea, multi biciclisti sau maratonieri poarta o punga cu migdale atunci cand concureaza.

Pe de alta parte, datorita continutului ridicat de fier, acestea ajuta la prevenirea anemiei, o boala al carei principal simptom este oboseala.

2. Intareste sistemul imunitar.

Migdalele ajuta la imbunatatirea sistemului nostru imunitar datorita antioxidantilor precum vitamina E, mangan si zinc.

3. Sunt bune pentru inima.

Grasimile nesaturate sau „grasimile bune”, prezente in migdale, actioneaza ca un balsam pentru inima noastra, facilitand functionarea acesteia. In plus, aceste grasimi ajuta la cresterea nivelului „bun” al colesterolului (HDL) si la scaderea nivelului colesterolului „rau” (LDL) din organism. Acest lucru, la randul sau, previne accidentele cardiovasculare.

4. Sunt bune pentru dinti si oase.

Procentul mare de calciu, fosfor si magneziu din migdale ne avantajeaza dintii si oasele intr-o mare masura, deoarece acestea le intaresc. De asemenea, ajuta la combaterea anxietatii si a iritabilitatii, au grija de muschii nostri si contribuie la prevenirea insomniei, precum si la odihna mai profund. Trebuie adaugat ca sunt un aliment excelent pentru prevenirea osteoporozei datorita continutului ridicat de calciu.

5. O alternativa buna la lactate.

Fiind foarte bogate in calciu, fosfor si magneziu, migdalele sunt foarte bune pentru a inlocui produsele lactate. Le puteti consuma in starea lor naturala sau puteti incerca lapte de migdale, de exemplu. Mai mult, contribuind la prevenirea ranilor si a bolilor osoase, acestea sunt un element cheie in dieta adultilor in varsta.