3 Sfaturi pentru a preveni imbolnavirea in timpul sarbatorilor

A te imbolnavi in timpul sarbatorilor nu este o inevitabilitate. Aveti mult mai mult control asupra racirii sau gripei decat va dati seama. Asadar, astazi va impartasesc 3 sfaturi pentru a preveni imbolnavirea in timpul vacantei – cu alte cuvinte, cum sa nu va imbolnaviti . Sunt sfaturi simple, dar amintiri cred ca le-am putea folosi cu totii.

Se pare ca toata lumea incepe sa se imbolnaveasca in preajma sarbatorilor, nu-i asa? De aceea spunem lucruri precum ,,este doar acea perioada a anului” sau este ,,sezonul rece si gripal”. Dam vina pe vremea rece, pe multimea de oameni, pe calatoriile stresante in vacanta si pe tuse – care par sa raspandeasca germeni peste tot.

Deci, faci tot posibilul sa nu prinzi eroarea, dar se pare ca te gaseste invariabil. Ai doar ghinion? Esti ,,acea persoana” care se  va imbolnavi mereu ?

De ani de zile am crezut ca sunt acea persoana. Dar dupa ce am adoptat obiceiuri mai sanatoase, am inteles cum functioneaza sistemul imunitar si am fost mai atent la corpul meu, am inceput sa observ ca nu a fost doar in preajma sarbatorilor de iarna – Ziua Recunostintei si Craciunul – cand oamenii s-au imbolnavit brusc. De asemenea, s-au imbolnavit frecvent dupa Pasti. Si 4 iulie. Si weekendul Zilei Muncii.

Acesta a fost momentul meu de bec! Deoarece exista trei lucruri pe care tindem sa le facem in TOATE sarbatorile, care slabesc semnificativ sistemul nostru imunitar, facandu-ne mai predispusi la tuse, raceli si gripa.

Cu alte cuvinte, nu este doar ghinion. Aceste raceli sunt atrase de noi din cauza a ceea ce facem pentru noi insine. Dar vesti bune! Ne putem rectifica cu usurinta actiunile si stimularea sistemului imunitar cu aceste trei sfaturi foarte simple.

Urmariti videoclipul de mai jos si abonati-va la canalul meu YouTube pentru mai multe sfaturi si retete de wellness

ASIGURATI-VA CA DORMITI 8 ORE

Am vorbit de nenumarate ori despre importanta somnului, deoarece ma simt atat de puternic despre rolul important pe care il joaca in sanatatea noastra. Ti-am dat 10 sfaturi pentru un somn mai bun si daca Downshiftology s-ar construi deasupra a 3 stalpi, somnul ar fi cu siguranta unul dintre acei stalpi (impreuna cu mancarea sanatoasa si gestionarea stresului).

Dar sa vorbim despre somn in legatura cu sarbatorile. In timpul vacantelor avem tendinta de a compromite somnul, deoarece ramanem afara tarziu, ne bucuram de timp cu familia si prietenii. Avem petreceri care merg seara tarziu, daca nu dimineata devreme.

Deci, in loc de 8 ore de somn frumos si reparator, probabil ca primim aproximativ jumatate din vacanta. Si iata-l pe clincher – lipsa somnului afecteaza semnificativ sistemul imunitar .

Studiile arata ca, daca nu dormiti suficient de calitativ, aveti mai multe sanse de a va imbolnavi dupa ce ati fost expus la raceala sau virus. Si asta pentru ca anumite substante chimice, proteine   si substante care lupta impotriva bolilor sunt eliberate atunci cand dormim. Deci, daca va privati de somn, va privati de un sistem imunitar pe deplin functional.

SOLUTIA: asigurati-va ca aveti 7-8 ore de somn de calitate, chiar daca asta inseamna sa parasiti petrecerea de sarbatoare devreme. In ceea ce priveste un somn de calitate, pe care doriti , de asemenea , sa va asigurati ca nu sunteti bombardeaza sistemul imunitar cu substante toxice, straine , care ar putea fi ascuns in saltea in timp ce sunt de dormit. De aceea recomand cu mare drag saltele Naturepedic care sunt 100% organice si sunt fabricate din materiale de inalta calitate. Este si ceea ce am in dormitorul meu.

SPUNETI NU VINULUI SI ALTOR ALCOOLI

Petreceri de lucru, petreceri si alte intalniri sociale sunt intotdeauna programate mai frecvent in preajma sarbatorilor. Socializarea cu prietenii si familia este minunata si va poate oferi un impuls de oxitocina cu toata dragostea si imbratisarile, dar daca socializarea include si rasfatarea cu mai mult vin sau alcool, acum v-ati afectat sistemul imunitar.

Doar o singura bautura alcoolica va poate afecta in mod semnificativ sistemul imunitar timp de pana la 24 de ore. Si acea perioada de 24 de ore este, ati ghicit-o, imediat dupa ce ati facut toate acele imbratisari si sarutari si ati fost probabil expusi la virusi si bacterii straine.

Sistemul dvs. imunitar este un sistem complex, puternic interconectat in intregul corp. Dar piatra de temelie a sistemului imunitar este intestinul – deoarece 70-80% din sistemul imunitar este alcatuit din celule si tesuturi din tractul digestiv.

Deci, ce se intampla exact atunci cand consumi alcool? Afecteaza imediat structura si integritatea intestinului . Modifica microbii din intestin, afecteaza comunicarea dintre microbiom si celulele imune si perturba functia de bariera a intestinului, creand un intestin cu scurgeri care este acum mai susceptibil la virusurile si bacteriile gripale si la gripa.

REPARAREA: Abtineti-va de orice alcool (in mod ideal). Dar daca aveti o bautura, pastrati-o la una. Beti-l incet pe o perioada lunga de timp (adica alaptati-l pe tot parcursul noptii) si mancati alimente sanatoase pentru a incetini absorbtia alcoolului. De asemenea, cheie – asigurati-va ca beti un pahar plin de apa dupa aceea pentru a va rehidrata corpul.

EVITATI DULCIURILE SI DESERTURILE ZAHAROASE

Nimic nu spune ca este o sarbatoare mai mult decat prajituri, prajituri si deserturi. Ganditi-va doar la culoarul de bomboane de la supermarket in preajma Craciunului, a Pastelui si a Sfantului Valentin – este vorba despre bomboane de ciocolata si dulciuri – sub forma de Mos Craciun, Iepurasi si inimi.

Dar cand vine vorba de sistemul imunitar, zaharul este absolut unul dintre cei mai mari vinovati ai slabirii sistemului imunitar.

Studiile au aratat ca, atunci cand consumi zahar, sistemul tau imunitar se relaxeaza  si, in loc ca celulele albe din sange sa atace si sa manance bacterii rele care intra in corpul tau, pur si simplu il ignora. Sistemul dvs. imunitar intra literalmente intr-o coma de zahar si inceteaza sa functioneze asa cum ar trebui.

Acum, este de asemenea important sa ne amintim ca zaharul este zahar in ceea ce priveste impactul sau asupra sistemului imunitar. Deci, indiferent daca consumati ciocolata organica, zahar procesat, miere sau sirop de artar – fie dintr-o felie de tort, o bucata de placinta, un ciocolata Mos Craciun sau un cocktail cu fructe (care este un dublu rau) – rezultatul va fi acelasi . Sistemul imunitar devine deprimat si este mai probabil sa aveti raceala obisnuita sau gripa.

SOLUTIA:  Evitati delicatese si deserturi. Stiu ca acest lucru este greu in timpul sarbatorilor, deoarece este atat de inradacinat in cultura noastra sa sarbatorim cu dulciuri. Dar amintindu-va ca fiecare tratament dulce va va slabi din ce in ce mai mult sistemul imunitar, speram ca acum va veti opri dupa o singura muscatura sau o portie mica.