5 beneficii ale inotului vara

Cautati stimulente pentru a incepe sa inotati in acest sezon? Va prezentam beneficiile inotului vara pe care nu le puteti ignora.

Inotul este una dintre cele mai complete discipline care exista. In plus, este unul dintre cele mai populare cand ajunge vara. Cu siguranta putine lucruri sunt la fel de relaxante ca inotul atunci cand razele soarelui ridica temperatura. Doriti sa includeti acest sport in lunile fierbinti? Va aratam 5 beneficii ale inotului vara.

Spre deosebire de alte sporturi de practicat vara, inotul nu necesita multe cerinte. Este pentru grupuri de toate varstele, sportivi si amatori cu experienta, persoane cu greutate diferita si chiar se adapteaza foarte bine in randul celor care au un anumit tip de limitare sau dizabilitate.

Beneficiile inotului vara

Vara a sosit in sfarsit. Vrei sa te bucuri de razele soarelui, de vacante, de timpul liber si, desigur, sa te distrezi. In compania tuturor acestor obiective, puteti continua sa va ingrijiti sanatatea si nu exista o modalitate mai buna de a face acest lucru decat cu inotul.

In cazul in care aveti indoieli cu privire la aceasta disciplina, am pregatit o selectie a celor mai bune beneficii ale inotului in timpul verii. Acordati atentie si amintiti-le data viitoare cand cautati scuze pentru a nu merge la inot.

  1. Va permite sa ardeti calorii

Ati ajuns in sezonul estival purtand un impunator sase pachete sau curbe de vis. Dar aceasta nu este o scuza pentru a opri antrenamentul in lunile fierbinti. In medie, o ora de activitate sub apa va va face sa pierdeti intre 400 si 700 de calorii , in functie de intensitate.

Acesta este motivul pentru care cercetatorii nu ezita sa recomande inotul persoanelor supraponderale sau pentru a preveni obezitatea. Variantele care solicita cel mai mult efort sunt cele care te vor face sa slabesti cel mai mult. In acest fel, stilul fluture este cel mai eficient pe care il poti alege pentru a-ti creste contorul de calorii.

  1. Reduce nivelul de stres

In Studiile sustin utilizarea de inot pentru a controla si chiar reduce nivelul de stres. Cand vine vara, vrei sa te deconectezi de la studii, de la munca si de la unele obligatii monotone. Daca credeti ca nivelurile de stres sunt deosebit de ridicate, ce modalitate mai buna de a le reduce decat cu ajutorul acestei discipline.

Dar asta nu e tot. De Cercetatorii, de asemenea, sunt de acord ca acesta este util pentru anxietate de control. Nu trebuie sa petreceti ore si ore sub apa pentru a beneficia. 15 minute de inot sunt suficiente pentru a-ti curata mintea de griji.

  1. Tonifica muschii

Inotul este una dintre cele mai complete discipline pentru realizarea conditionarii fizice. Acest lucru se datoreaza faptului ca antrenezi toti muschii din corp in acelasi timp. Bratele, picioarele, spatele si trunchiul sunt implicate in timpul fiecarei miscari.

Rezultatul este nimeni altul decat tonifierea musculara. In functie de modul in care te antrenezi, iti poti imbunatati abilitatile de viteza, forta, coordonare si putere.

  1. Intareste sistemul cardiovascular

Unul dintre beneficiile inotului pe timp de vara pe care nu l-am putut lasa in afara listei noastre este conditionarea cardiovasculara. Sportul este considerat un exercitiu aerob, care va permite sa va consolidati inima si sistemele pulmonare.

Prin urmare, nu este neobisnuit ca specialistii sa recomande inotul pacientilor astmatici. De asemenea, sugereaza practicarea acestuia pentru a imbunatati starea bolilor de inima. Chiar daca sanatatea dumneavoastra nu este compromisa in niciunul dintre cele doua aspecte, este o metoda excelenta pentru a o intari.

  1. Reduce riscul de ranire

Sporturi precum ciclismul, alergarea, fotbalul sau tenisul sunt asociate cu leziuni articulare. Gleznele, genunchii si soldurile sunt proaspete, cu impact ridicat. Cu toate acestea, odata cu inotul primesti opusul: articulatiile tale devin mai flexibile si incurajezi recuperarea lor.

Acesta este motivul pentru care este recomandat sportivilor care se recupereaza dupa accidentare. De asemenea, pentru persoanele care au un anumit tip de handicap in spate, in articulatii sau in muschi.

Inot in conditii de siguranta vara

Acum, ca stii beneficiile inotului vara, esti sigur ca vei fi incantat sa alergi la piscina. Inainte de a face acest lucru, asigurati-va ca luati in considerare cateva sfaturi utile pentru o practica sigura.

Din mainile Centrelor pentru Controlul si Prevenirea Bolilor (CDC), va sugeram sa acordati atentie urmatoarelor:

Daca inotati intr-o piscina, asigurati-va ca indeplineste toate cerintele igienice necesare.
Daca o faceti in oceane, lacuri sau rauri, asigurati-va ca sunt complet sigure pentru inot.
Evitati sa va deplasati la adancimi mai mari daca nu ati stapanit inca tehnica de inot.
Respectati liniile de separare si avertismentele din spatiile publice de inot.
Evitati inotul atunci cand aveti o rana care nu s-a vindecat complet.
Verificati daca aveti un salvamar care sa va ajute in caz de urgenta.
Dus inainte si dupa intrarea in apa.

Daca tineti cont de aceste principii de baza, puteti practica inotul in siguranta vara. Incepeti cu sesiuni scurte si apoi cresteti cerintele in functie de performanta dvs. subacvatica. Daca doriti, puteti consulta ghidul nostru de inot pentru a le putea incorpora pe toate in timpul antrenamentului.