Care sunt beneficiile pentru sanatate ale apei?

A bea suficienta apa sau a fi hidratat este prima regula de sanatate si nutritie. Corpul nostru poate dura saptamani fara mancare si totusi doar cateva zile fara apa. Acest lucru are sens atunci cand credeti ca corpul nostru este format din aproximativ 60% apa si ca a fi deshidratat poate incepe sa ne afecteze atat fizic, cat si mental.

Beneficiile apei asupra organismului

Poate imbunatati memoria si starea de spirit

Cercetarile au aratat ca chiar si deshidratarea usoara poate afecta memoria si starea de spirit la toata lumea, de la copii la varstnici.

Poate ajuta la reducerea poftelor de zahar si la mentinerea greutatii

Creierul nu poate spune de fapt diferenta dintre foame si sete, asa ca de multe ori putem gresi setea ca „pofta de zahar”. Data viitoare cand simti nevoia de ceva dulce, incearca mai intai sa bei un pahar cu apa.

Ramai hidratat poate ajuta si la mentinerea greutatii. Cercetarile au aratat ca a avea apa inainte de masa va poate umple mai mult si, prin urmare, poate promova pierderea in greutate consumand mai putin la masa . Acest lucru este valabil si intr-un studiu din 2015, care a consumat bauturi cu dieta schimbata pentru apa. Rezultatele au aratat ca aceasta poate duce la o reducere mai mare a greutatii si, de asemenea, o imbunatatire a rezistentei la insulina.

Poate imbunatati performanta exercitiilor fizice

S-au facut multe cercetari cu privire la efectele hidratarii sau deshidratarii la sportivi, iar rezultatele concluzioneaza destul de mult ca deshidratarea nu afecteaza doar performantele sportive, ci si functia fiziologica .

Poate reduce durerile de cap si migrenele

Lipsa de apa poate creste riscul unei dureri de cap sau a migrenelor la unii indivizi.

Poate ajuta la prevenirea constipatiei la copii si adulti

Apa ajuta la „mentinerea lucrurilor in miscare” in sistemul digestiv si astfel ramanerea hidratata poate ajuta la prevenirea constipatiei la copii , adulti si varstnici .

Exista unele dovezi ca apa ingrosata poate fi de asemenea un beneficiu deosebit.

Poate ajuta la prevenirea calculilor renali

O hidratare slaba poate creste riscul aparitiei sau reaparitiei pietrelor la rinichi la unii indivizi.

Poate ajuta la reducerea riscului de infectii ale vezicii urinare

Unele studii au aratat ca a bea mai multa apa poate reduce riscul de infectii urinare si infectii ale tractului urinar, cum ar fi cistita , la femei.

Poate reduce mahmureala

In timp ce apa potabila nu va impiedica o mahmureala, unele cercetari sugereaza ca hidratarea poate reduce unele dintre efectele negative ale consumului de alcool. Alcoolul este diuretic si, prin urmare, face ca organismul sa piarda mai multa apa, atunci cand iei.

Poate ajuta la gestionarea anxietatii

Hidratarea are un impact asupra creierului, precum si asupra organismului, iar cercetarile au aratat ca chiar si deshidratarea usoara poate avea un impact negativ asupra nivelului de energie si a starilor de spirit , ceea ce poate intensifica simptomele anxietatii.

Cata apa trebuie sa bem pe zi?

NHS recomanda consumul a 6-8 pahare sau cani pe zi si include, de asemenea, lapte mai scazut de grasimi si bauturi scazute sau fara zahar, ceai si cafea in acest aport.

Fii atent la adaugarea de zaharuri sau siropuri in ceai, cafea si bauturi racoritoare, care iti vor creste aportul global de zahar pe zi.

Este posibil sa aveti nevoie si de mai multa apa daca faceti exercitii fizice sau cand vremea este calda, deoarece pierdem apa prin transpiratie.

O modalitate buna de a verifica daca sunteti hidratat este prin culoarea urinei. In mod ideal, acesta ar trebui sa fie un galben foarte pal. Daca este clar, ai putea bea prea multa apa, iar daca este mai intunecat, trebuie sa bei mai mult. Cand verificati culoarea, fiti constienti ca unele medicamente, suplimente si unele alimente, cum ar fi sfecla pot afecta, de asemenea, culoarea urinei.

Daca aveti orice griji, adresati-va medicului dumneavoastra de familie sau unui alt furnizor de servicii medicale.