Cum putem imbunatati circulatia sanguina: 3 metode

Functionarea optima a organismului depinde de modul in care sangele este transportat prin vase. Calitatea curgerii sangelui prin vase influenteaza cantitatea de oxigen si nutrienti care ajunge la organele cheie si consecutiv functionarea acestora. Numerosi factori ai stilului de viata pot influenta sanatatea cardiovasculara si circulatia sanguina. Citeste in continuare si afla ce poti face pentru a imbunatati curgerea sangelui si a avea grija de sanatatea ta!

Activitatea fizica

Daca ai aflat in urma unui examen doppler vascular ca ai probleme cu circulatia, cresterea nivelului de activitate fizica ti-ar putea veni in ajutor. Exercitiile fizice regulate reprezinta una dintre cele mai bune metode de imbunatatire a sanatatii cardiovasculare. Activitatile fizice, precum mersul pe jos, alergarea, inotul sau ciclismul, contribuie la intarirea musculaturii si la imbunatatirea circulatiei sangelui prin organism. Practicarea regulata a unor exercitii fizice, in special aerobe, are un impact pozitiv asupra tensiunii arteriale si asupra greutatii corporale, factori importanti in mentinerea unei circulatii sanguine sanatoase.

In cazul in care nu ai un stil de viata foarte activ, poti incepe cu schimbari mici. De exemplu, poti opta pentru scari in locul liftului sau poti cobori din autobuz cu o statie mai devreme pentru a face mai multi pasi.

Alimentatia sanatoasa

Calitatea nutritiva a alimentelor pe care le consumi poate avea un impact puternic asupra circulatiei sanguine. Consumul de alimente bogate in fibre, cum ar fi fructele, legumele si cerealele integrale, poate ajuta contribui atat la mentinerea unei greutati corporale sanatoase, cat si la imbunatatirea controlului glicemic, ambii factori influentand circulatia sangelui prin vase. De asemenea, alimentele bogate in acizi grasi polinesaturati omega-3, cum ar fi pestele gras, au un efect benefic asupra sanatatii cardiovasculare. Pentru a evita cresterea concentratiei de colesterol in sange si depunerea acestuia la nivelul peretilor vaselor de sange cu ingreunarea consecutiva a fluxului sanguin, este importanta evitarea alimentelor procesate de tip fast-food sau a celor cu un continut crescut de grasimi, sare si zahar.

Renuntarea la fumat

Fumatul reprezinta unul dintre factorii de risc major pentru bolile cardiovasculare, accelerand formarea placilor de colesterol la nivelul vaselor, proces cunoscut sub numele de ateroscleroza. Astfel, fumatul conduce in timp la ingustarea arterelor si la probleme importante de circulatie, putand provoca afectiuni precum infarctul miocardic sau accidente vasculare cerebrale. Renuntarea la fumat are un impact semnificativ asupra sanatatii cardiovasculare, motiv pentru care renuntarea la acest obicei nociv te poate ajuta sa iti imbunatatesti circulatia sangelui si sa previi aparitia unor complicatii cu potential fatal.

In concluzie, modificarea stilului de viata in sensul adoptarii unor obiceiuri sanatoase si consecvente reprezinta o strategie utila pentru imbunatatirea circulatiei sanguine. Cresterea nivelului de activitate fizica, adoptarea unei diete sanatoase, echilibrate si nutritive, precum si abandonarea fumatului sunt cateva dintre metodele pe care le poti pune in practica si tu pentru a te bucura de o buna functionare a inimii si a vaselor de sange!

Surse informative

“12 Tips to Improve Your Circulation.” WebMD, 6 Mar. 2022, www.webmd.com/dvt/ss/slideshow-dvt-improve-circulation.