Dieta Keto – beneficii si diferitele tipuri ale acesteia

Ce este o dieta cetogena?Dieta ketogenica (sau pe scurt, dieta Keto) actioneaza pentru a reduce depozitele de zahar din organism. In consecinta, grasimea incepe sa se imparta, creand molecule numite cetone folosite de organism pentru hrana. Poate contribui si la slabit, deoarece organismul consuma grasimi.

Dar nu va faceti griji, nu implica toate legumele verzi. Ofera o dieta cu continut scazut de grasimi si multe avantaje pentru sanatate. Nu numai acest lucru, dar dietele ketogene te pot scapa, de asemenea, de diabet, obezitate, epilepsie si Alzheimer. Pastilele pentru dieta Keto sugereaza ca acest tip de dieta va va permite sa slabiti si sa va imbunatatiti starea de spirit, motiv pentru care este una dintre cele mai recomandate diete sugerate de multi medici.

Diferitele tipuri de diete ketogene

Exista 8 tipuri de dieta ketogena potrivite pentru problemele cu slabitul pentru diferite metabolismuri.

Dieta ketogenica standard (SKD)

SKD este un carbohidrat foarte scazut, o proteina moderata si o dieta bogata in grasimi. De obicei contine 70-75% grasimi, 20% proteine si aproximativ 5-10% carbohidrati. Aportul de legume trebuie sa fie puternic, in special fara amidon, deoarece acestea sunt foarte scazute in carbohidrati.

Aceasta dieta ketogena a demonstrat cu succes eficacitatea in a ajuta oamenii sa slabeasca, sa isi regleze tensiunea arteriala si sa creasca siguranta inimii.

Dieta ketogenica cu continut foarte scazut de carbohidrati (VLCKD)

Acest tip de dieta este de obicei denumita dieta standard keto, deoarece cea standard se ocupa de o dieta ketogena cu un nivel foarte scazut de carbohidrati.

Dieta ketogenica bine formulata (WFKD)

Acelasi tipar ca dieta normala ketogena se aplica aici. Ea implica faptul ca alimentele, proteinele si carbohidratii macronutrienti respecta raportul nutritiv de ketogen normal si sunt, prin urmare, cel mai probabil sa induca cetoza.

Dieta Ketogena MCT

Aceasta se concentreaza pe a avea maximum din dieta cu grasimi. MCT-urile pot fi gasite cu usurinta in uleiul de nuca de cocos si sunt oferite sub forma de lichide emulsifiante. Acest lucru va permite sa aveti mai multi carbohidrati si proteine care sa se pastreze in cetoza.

Retineti un lucru: daca este consumat in cantitati mari, poate duce la diaree si tulburari de stomac. Pentru a preveni acest lucru, cel mai bine este sa aveti o dieta echilibrata de MCT si grasimi care nu sunt MCT.

Calorii limitate de dieta Keto

Acest lucru este, de asemenea, acelasi model ca al unei diete keto de baza, cu exceptia faptului ca sugereaza un aport de calorii intr-o cantitate stabilita. In mod obisnuit, nu conteaza mentinerea caloriilor limitate, deoarece efectul satios al consumului de grasimi si faptul ca este in cetoza tinde sa ajute la prevenirea supraalimentarii in sine.

Dieta ketogenica ciclica (CKD)

Reincarcarea carbohidratului sau CKD implica mai multi carbohidrati (de exemplu, cinci zile de ketogene insotite de doua zile de carbohidrati). Acest lucru este destinat mai mult pentru atletii care vor inlocui glicogenul pierdut in muschi in timpul antrenamentelor cu zile mai mari de carbohidrati.

Dieta ketogenica vizata (TKD)

Aceasta se bazeaza pe premisa ca carbohidratul ingerat este absorbit si mai eficient inainte si dupa antrenamente, cand nevoia de energie a muschilor scade pe masura ce suntem activi. Poate servi drept compromis care va permite sa consumati carbohidrati in fiecare zi, intre o dieta ketogena standard si o dieta ketogena ciclica.

Dieta ketogenica bogata in proteine

Aceasta dieta contine mai multe calorii in raport cu o dieta ketogena obisnuita, cu un raport de 35% proteine, 60% grasimi si 5% carbohidrati. Conform unor studii, un ketogen cu proteine bogate poate permite oamenilor sa slabeasca in mod eficient.