Foamea te poate face sa te simti anxios?

Daca foamea si anxietatea ar avea un statut de relatie, probabil ca ar fi „Este complicat”. Foamea poate declansa anxietate; anxietatea poate sterge atat foamea, cat si declansarea dorintei de a manca. Si exista elemente fizice si psihologice atat pentru foamete cat si pentru anxietate.

Pentru a intelege de ce unii oameni sunt anxiosi cand le este foame, cititi mai departe.

De ce foamea te poate face sa te simti anxios

Pentru a intelege relatia dintre foame si anxietate, ajuta sa stim cum functioneaza doua tipuri diferite de foame. Foamea fizica se intampla atunci cand corpul dumneavoastra are nevoie de alimente pentru a continua sa produca energie. Acest tip de foame este stimulat de procesele biologice ale corpului, cum ar fi digestia si metabolismul, si de procesele hormonale, cum ar fi eliberarea de cortizol si grelina , ambele putand afecta apetitul.

Cand iti este foame fizica, este posibil sa observi un sentiment inconfortabil cercetatori renumiti „senzatie goala” sau „dureri de foame”. S-ar putea sa simtiti contractii stranse in stomac, care pot fi modul in care corpul dumneavoastra elimina particulele de alimente ramase inainte de urmatoarea masa. Daca nivelul glicemiei a scazut putin, s-ar putea sa va simtiti, de asemenea, slabit, usor, iritabil, tremurat sau obosit.

Oamenii pot simti, de asemenea, dorinta de a manca in momente in care nu le este foame fizica. Este posibil sa simtiti un fel de foame psihologica daca sunteti obisnuiti sa mancati in mod regulat, daca va aflati in situatii sociale in care altii mananca sau daca mancati de obicei ca raspuns la indicii emotionale. Chiar si a vedea fotografii cu mancare sau a mirosi ceva gatit poate stimula un sentiment de foame psihologica.

Orice fel de foame va poate face sa va simtiti anxios. De fapt, retelele neuronale care stimuleaza atat raspunsurile la foame, cat si la stres in corp sunt impartasite. Sistemele hipocampale, hipofizare si suprarenale (numite axa HPA) determina atat comportamentele alimentare, cat si raspunsurile la stres, deci nu este surprinzator faptul ca foamea si anxietatea sunt atat de strans legate.

In studiile pe animale, cercetatorii au descoperit ca blocarea glucozei la sobolani ridica nivelul hormonilor de stres din sangele lor. Cercetatorii au descoperit ca sobolanii au suferit modificari ale dispozitiei provocate de hipoglicemie – si au inceput sa evite camera in care primisera blocantul glucozei.

Ce este anxietatea?

Anxietatea este un sentiment de frica, ingrijorare sau teama. Simptomele anxietatii includ:

  • ritm cardiac rapid
  • respiratie rapida sau superficiala
  • tremur
  • iritabilitate
  • transpiratie
  • gandire distrasa, ingrijorata, panicata sau obsesiva
  • diaree sau constipatie
  • pierderea somnului

Anxietatea poate fi provocata de un eveniment stresant, de anticiparea stresului sau de gandurile si perceptiile tale.

Cum este tratata anxietatea?

Pentru multi oameni, anxietatea poate fi redusa prin simple modificari ale rutinei zilnice. Poate doriti sa explorati cateva strategii de relaxare incercate si adevarate , cum ar fi meditatia. Exercitiile fizice ajuta in mod regulat, iar o alimentatie sanatoasa poate juca si un rol important.

Daca modificarile stilului de viata nu sunt suficiente pentru a gestiona pe deplin simptomele de anxietate, poate doriti sa discutati cu un furnizor de servicii medicale sau un profesionist din domeniul sanatatii mintale despre ceea ce experimentati. Terapia cognitiv-comportamentala, terapia cu expunere gradata si medicamentele au fost eficiente pentru a ajuta oamenii sa gestioneze anxietatea.