Modalitati naturale prin care iti poti imbunatati sistemul imunitar

Coronavirusul te-a facut sa te gandesti ca vrei sa inveti cum sa iti imbunatatesti functia sistemului imunitar si starea ta generala? Ca niciodata pana acum, subiectele legate de igiena, functia imunitara si remedii naturale de sanatate sunt printre cele mai mari intrebari din capul oamenilor si pentru un motiv intemeiat. Evitarea coronavirusului nu poate fi inca garantata prin nicio strategie sau medicament, dar devine evident ca persoanele cu un sistem imunitar puternic si reactiv sunt capabile sa previna acest virus sau sa minimizeze riscurile pentru sanatate pe care le implica. Desi aceste actiuni sunt intotdeauna aspecte importante ale mentinerii unei sanatati bune, acestea pot fi cruciale in perioade cu risc crescut, ca si acum.

Spalati-va bine pe maini! Coronavirusul, precum si majoritatea altor virusi, sunt ucisi prin spalarea corecta a mainilor timp de 20 de secunde cu sapun sau folosind un produs de dezinfectare a mainilor cu o cantitate mai mare de 60% de alcool.

Nu fumati! Fumatorii au un risc crescut de a prinde infectii si de a suferi complicatii severe din cauza acestor infectii. Nu ar trebui sa avem nevoie de mai multe motive pentru a nu fuma, dar un moment ca acesta evidentiaza si mai mult importanta.

Dormiti cat e nevoie! Somnul este important pentru sanatate in general si, ca bonus, poate beneficia si de functia noastra imuna. De exemplu, un studiu a aratat celor cu insomnie, in medie, ca sunt mai putin imuni la vaccinul antigripal, in timp ce un alt studiu pe gemeni a aratat ca cei cu somn mai rau au avut o expresie modificata a genelor legate de functia imunitara. Din nou, stiinta din acest domeniu poate sa nu fie puternica, dar cand vine vorba de sanatate generala, somnul adecvat ajuta. In momente ca acestea, ar trebui sa acordati prioritate igienei somnului. Deoarece este greu sa cuantificam calitatea somnului, e bine sa folositi instrumente de urmarire a somnului care va masoara variabilitatea ritmului cardiac in timpul noptii (HRV). Un HRV ridicat a fost asociat in mai multe studii cu un nivel general mai scazut de stres.

Faceti exercitii fizice. Studiile arata ca cei care fac eforturi tind sa sufere mai putine infectii decat cei care nu. In timp ce acele studii au variabile confuzive, consensul general este ca exercitiile in general sunt benefice, cu unele avertismente. Unele studii arata ca eforturile stranse (> 1,5 ore cu o frecventa cardiaca medie> 75% maxim) pot scadea temporar functia imunitara. In plus, sportivii de elita care ,,depasesc” tind sa sufere de infectii mai frecvent decat altii. Ramaneti activ, dar nu uitati ca acum nu este momentul sa incepeti o noua rutina de exercitii de mare intensitate. Daca va bucurati deja de un exercitiu intens, luati in considerare scaderea frecventei sau a intensitatii cu 10-20% (acest lucru nu este sustinut stiintific, dar este recomandat de unii experti). De asemenea, incercati sa va concentrati pe exercitiile facute in casa sau afara. Echipamentele de gimnastica comune, precum greutatile si aparatele cardio, pot avea suprafete care transmit virusul.

Gestionati-va stresul. In timp ce stresorii acuti pot imbunatati temporar functia imunitara, stresorii cronici diminueaza probabil functia imunitara. Ingrijorat de piata bursiera, sublinierea faptului ca avem suficienta hartie igienica si concentrandu-ne pe incertitudinile viitorului poate creste nivelul cortizolului, ceea ce poate afecta negativ functia noastra imunitara. Desi datele sunt dificil de interpretat in acest domeniu, un studiu a aratat studentilor de la medicina cu niveluri de stres crescute inainte de examenele finale, ca functia celulelor ucigase naturale au scazut, celulele care sunt ,,primii respondenti” ai sistemului nostru imunitar. Nu putem face ca situatiile stresante sa dispara, dar cu totii putem lua masuri pentru a ne controla raspunsul la stres. Meditatia, exercitiile de constientizare si iesirea in afara si mersul la plimbare sunt toate exemple de activitati gratuite si relativ usor de pus in practica.