Motive pentru care mersul pe jos este bun pentru minte si corp

Oamenii care merg zilnic profita de beneficiile psihologice si de sanatate ale acestei calatorii zilnice. In general, oamenii considera ca exercitiile de hardcore, yoga, Pilates si Zumba sunt eficiente doar. Dar eficienta mersului nu poate fi subminata. De asemenea, desi mersul era usor de incorporat intr-un stil de viata zilnic, era prea usor pentru a fi considerat exercitiu adecvat. Stiati ca aproximativ 30% dintre adultii din America se plimba pentru exercitii fizice? Acest lucru arata ca un numar bun de oameni sunt deja constienti de beneficii. Daca va pregatiti pentru o plimbare, veti plati mult timp. Si nici nu ai nevoie de echipament special sau de aptitudini atletice speciale pentru a face acest lucru. Iti va spori sanatatea in mai multe moduri. Un studiu dezvaluie ca aproximativ 150 de minute de mers rapid in fiecare saptamana iti pot creste durata de viata la aproximativ 3,4 ani. Deci, trebuie doar sa va motivati suficient pentru a ramane la rutina de plimbare.

A face o plimbare regulata este benefic atat pentru mintea ta, cat si pentru corp, deoarece:

  • Iti gestioneaza greutatea
  • Previne sau controleaza diabetul
  • Iti pastreaza tensiunea arteriala in linie
  • Reduce riscul de cancer
  • Iti imbunatateste starea de spirit

Iti gestioneaza greutatea

Obezitatea a devenit o epidemie globala. Si in Statele Unite, oamenii din toate gruparile generationale castiga kilograme in plus incapatanate. Stii ca mersul pe jos timp de o jumatate de ora pe zi te poate ajuta sa slabesti? Persoanele care prefera o dieta standard si sanatoasa, impreuna cu unele exercitii fizice moderate, cum ar fi mersul pe jos, isi pot mentine greutatea cu succes ani de zile. Deci, daca mersul este o parte din viata ta, poti preveni kilogramele in plus. Plimbarea este poate cel mai bun exercitiu pentru a pierde in greutate eficient. Este usor de facut in comparatie cu exercitiile grele din sala de sport. Si este usor si la nivelul articulatiilor si oaselor. Nu este necesar sa mergeti intr-un loc special pentru a face acest lucru si nu exista programe specifice. Incepeti cu 20 de minute de mers rapid si apoi cresteti timpul pe masura ce rezistenta dvs. creste.

Previne sau controleaza diabetul

Diabetul zaharat este una dintre cele mai raspandite afectiuni de sanatate in lume. Mersul este acum recomandat pacientilor diabetici. Pentru ca ajuta la prevenirea si gestionarea diabetului. Expertii medicali spun ca 20-30 de minute de mers rapid pot ajuta enorm la scaderea glicemiei pentru o durata de 24 de ore. Am stabilit deja cum mersul te poate ajuta sa slabesti. Si potrivit expertilor medicali, chiar si o pierdere in greutate foarte mica, cum ar fi 12-15 kilograme pentru o persoana care cantareste 200 de kilograme poate ajuta la intarzierea aparitiei diabetului. Chiar daca sunteti obezi, adaugarea rapida a rutinei zilnice este cea mai usoara cale de a atinge o greutate sanatoasa. Asadar, pune-ti adidasi confortabili si planifica-ti programul de mers.

Pastreaza tensiunea arteriala in linie

Studiile arata ca o schema buna de mers pe jos a inimii poate ajuta eficient la scaderea tensiunii arteriale. Un studiu dezvaluie, de asemenea, ca mersul la intensitate moderna este la fel de eficient ca joggingul, in masura in care prevenirea riscului de hipertensiune arteriala. Interesant, puteti extinde cele 30 de minute de mers pe parcursul zilei daca nu o puteti face dintr-o singura data. Deoarece, este un fapt dovedit stiintific ca antrenamentele scurte si multe sunt mai eficiente decat o singura sesiune de antrenament lunga. Sedintele mici se potrivesc cu usurinta programului oricui.

Reduce riscul de cancer

Cancerele au devenit atat de comune in comparatie cu trecutul. In timp ce le consideram una dintre cele mai complicate boli, ceva atat de simplu precum mersul pe jos il poate preveni. Interesant! Da, este. Mersul pe jos poate reduce de fapt sansele de a dezvolta cancer. Cercetarile ilustreaza faptul ca femeile care au mers regulat au fost cu aproximativ 14% mai putin vulnerabile la dezvoltarea cancerului de san. Un alt studiu dovedeste ca barbatii care s-au recuperat din cancerul de prostata au redus sansele unei reaparitii cu o plimbare rapida de cel putin 3 ore pe saptamana.

Iti imbunatateste starea de spirit

Cine nu iubeste plimbarea si respirarea aerului curat? O plimbare rapida in imprejurimile frumoase va poate stimula starea de spirit imensa si sanatatea sociala. Poate ajuta la evitarea anxietatii si a depresiei. Un studiu efectuat in Portugalia a stabilit ca adultii care sufera de depresie acuta s-au imbunatatit remarcabil cu 30-45 de minute de mers de 5 ori pe saptamana. Au studiat efectele mersului pe jos timp de 12 saptamani, cand medicatia nu a ajutat.