Soia: proprietati si beneficii pentru sanatate

Soia este o leguminoasa bogata in proprietati benefice: scade colesterolul, este buna pentru sistemul nervos, intestine etc… Sa aflam care sunt proprietatile soiei si orice contraindicatii.

De origine asiatica, aceasta leguminoasa a fost cultivata pentru hrana acum peste 5000 de ani. Cele Proprietatile soia au fost deja cunoscute de chinezi, astfel incat sa fie incluse in primul medic carte despre care exista cunoastere: Pen Tsao Mo Gong. Soia, dupa cum sa mentionat deja, este o planta care apartine familiei de leguminoase, are o erectie stem, care poate ajunge pana la 80-90 cm in inaltime si fructele sunt pastai plate, similare cu mazare noastre.

Exista mai multe tipuri de soia: galbena, neagra, rosie si verde. In ceea ce priveste fasolea rosie si soia verde, trebuie subliniat faptul ca este vorba, respectiv, de fasole azuki si fasole mung si, ambele, nu apartin aceleiasi specii botanice de soia galbena (planta glicina maxima, care se identifica de obicei ca „soia “).

Soia poate fi consumat in diferite preparate si sub diferite forme (fasole, muguri, bauturi…), important este ca este gatit si tratat, deoarece consumul de soia cruda ar fi toxic datorita prezentei substantelor anti-nutritionale (i fitati), adica molecule care interfereaza cu absorbtia nutrientilor de catre corpul nostru si in diferite diete echilibrate.

Ce sunt alimentele pe baza de soia

Multi derivati ai acestei leguminoase sunt folositi in zilele noastre : sos de soia, muguri de soia, lapte de soia, faina de soia, din care deriva tot atatea varietati de produse alimentare.

Proprietatile soiei

Soia contine o gama larga de substante nutritive importante: mangan, seleniu, cupru, potasiu, fosfor, magneziu, fier, calciu, vitamina B6, acid folic, riboflavina (B2), tiamina (B1) si vitamina K. De asemenea, este un bun sursa de proteine ​​(37%), dar trebuie remarcat faptul ca prelucrarea soiei la temperaturi ridicate poate denatura unele dintre proteine ​​si reduce calitatea acestora!

De soia contin si grasimi (20%), acestea din urma constand in principal din acizi grasi nesaturati, care joaca un rol fundamental pentru organismul nostru: de fapt, ei desfasoara actiuni preventive impotriva numeroaselor modificari si a bolilor.

Soia contine si fibre, care ajuta la combaterea constipatiei, regleaza glicemia si ajuta la normalizarea nivelului de colesterol din sange. Soia, pe langa faptul ca ofera un continut nutritiv ridicat, este, de asemenea, capabila sa exercite diferite efecte benefice asupra corpului nostru.

S-a demonstrat ca soia scade colesterolul, promoveaza mineralizarea oaselor prin prevenirea osteoporozei, ajuta sistemul digestiv in cazul unui intestin lenes si ajuta la prevenirea cancerului.

In plus, soia este o sursa de izoflavone, oferind soia calitati benefice impotriva tulburarilor menopauzei. Acest lucru se datoreaza faptului ca izoflavonele ajuta la refacerea unei parti din estrogenul care nu mai este produs de ovare.